آموزش عالی در دامغان باید گسترش یابد/ تشکیل کمیته جهت حل مشکلات پیام نور منتخب مردم دامغان در مجلس دهم با بیان اینکه بدنبال گسترش آموزش عالی و دانشگاه ها در شهرستان هستیم افزود : کمیته ای جهت بررسی و حل مشکلات پیام نور واحد دامغان تشکیل می دهیم . مختار یوردخانی رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان در جلسه بررسی مشکلات پیام نور واحد دامغانبا حضور مسئولان شهرستان که به میزبانی اینواحد دانشگاهی برگزار شد گفت : استارت و مجوز این واحد دانشگاهی در زمان نمایندگی جناب حسن بیکی اخذ و راه اندازی شد و جز اولین واحد پیام نور در استان بود که این خود حاکی از این است مردم شریف و نماینده دامغان از قدیم بدنیال ترویج علم و دانش در این منطقه بوده اند.
وی افزود : الان هم اعتقاد داریم چه در کلان و چه در سطح شهرستان این پتانسیل جناب آقای حسن بیکی است که می تواند پیام نور را از مرداب مشکلات خارج کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی استان از 16000 نفر به 8000 نفر رسیده است اظهار داشت : زمانی بیشترین دانشجو در استان در واحد دامغان با 4500 دانشجو بود ولی اکنون نزدیک به هزار دانشجو است.

وی ادامه داد : بهترین واحد دانشگاهی از نظر امکانات و پتانسیل ها در سطح کشور و استان واحد دامغان است . در سال گذشته از 18 رشته کارشناسی ارشد درخواست شده از شورای گسترش در استان تنها 14 رشته آن برای واحد دامغان است که به تصویب رسید تا دوباره شاهد رشد و شکوفایی این واحد باشیم.
یوردخانی گفت: با توجه به وجود پتانسیل ها و امکانات در دامغان پی گیری اخذ مجوز برای افزایش رشته از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی ارشد در ده رشته نظیرعلوم اقتصادی با دو گرایش ، علوم اجتماعی با سه گرایش ، مدیرت تربیتی با سه گرایش و علوم تربیتی و مردم شناسی در حال انجام است.

وی در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر 13 هزار دانشجو در مراکز و واحدهای این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

ابوالفضل حسن بیکی منتخب مردم دامغان در مجلس دهم در این جلسه اظهار داشت : طبق قانون پنج هزار مترمربع حداکثر زمین برای یک واحد دانشگاهی بود ولی ما با اخذ 50 هکتار زمین بدنبال این بودیم تا همه دامغانی ها به سوی کسب علم حرکت کنند و مرکزی توانمند و با پتانسیل بالا داشته باشیم .

وی افزود : اینگونه بود که تنها روزی چندهزار دانشجو از طریق جاده احداث شده دامغان گلوگاه از شهرهای شمالی به دامغان می آمدند و در پیام نور تحصیل می کردند.
منتخب مردم دامغان در مجلس دهم با بیان اینکه بیشتر مشکلات پیام نور از بالا و مرکز و به دلیل سوء مدیریت می باشد گفت : روزی که تصمیم به کاندیداتوری مجلس گرفتم همین مشکلات مدیریتی را در سطح کشور حس کردم که در پایین دودش به چشم مردم است.

ابوالفضل حسن بیکی کار علمی را تنها راه برون رفت از مشکلات دامغان دانست و افزود : کمیسیون هایی را تشکیل دادیم تا با خرد جمعی بتوانیم از مشکلات فائق آییم زیرا هیچ کس به تنهایی در همه زمینه ها تخصص کافی را ندارد و این مشورت و خرد جمعی است که جوابگو است.

وی در خاتمه بیان داشت : با گسترش آموزش عالی در شهرستان و رشد تحصیلات تکمیلی مانند قدیم باز هم شاهد خواهیم بود که شهر ما از رتبه علمی خوبی برخوردار شود. برای برون رفت از مشکلات پیام نور دامغان چندین طرح و پیشنهاد وجود دارد که ان شالله در آینده کمیته ای جهت بررسی و تحلیل مشکلات این واحد تشکیل می شود تا به یک راه حل علمی و منطقی برسیم.

، در این جلسه چندین طرح و پیشنهاد توسط مسئولان و اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت و هریک نقطه نظرات خود را بیان داشتند. 

  

منبع: تیتر یک دامغان
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بیشتر